عدس خوراکی یا عدس مصرفی یکی از نوعی از حبوبات است که در بسیاری از کشورها، به عنوان یک منبع ارزان قیمت و بسیار مغذی از پروتئین، فیبر، آهن و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عدس خوراکی معمولاً در آش‌ها، خوراکی‌های مختلف، غذاهای رژیمی، سوپ‌ها و غذاهای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عدس خوراکی به دلیل داشتن فیبر بالا، می‌تواند به بهبود گوارش، کاهش قند خون و کنترل وزن کمک کند.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع قیمت عدس دیمی | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


عدس خوراکی یا عدس مصرفی یکی از نوعی از حبوبات است که در بسیاری از کشورها، به عنوان یک منبع ارزان قیمت و بسیار مغذی از پروتئین، فیبر، آهن و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عدس خوراکی معمولاً در آش‌ها، خوراکی‌های مختلف، غذاهای رژیمی، سوپ‌ها و غذاهای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عدس خوراکی به دلیل داشتن فیبر بالا، می‌تواند به بهبود گوارش، کاهش قند خون و کنترل وزن کمک کند.

قیمت عدس دیمی | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی



عدس خوراكي يكي از منابع غذايي مهم براي گروه‌هاي مختلفي از جمله گياه‌خواران، وگان‌ها و افرادي كه به دنبال يك منبع پروتئين گياهي هستند، محسوب مي‌شود. همچنين، اين حبوبات به دليل داشتن مواد معدني مثل آهن، فسفر، پتاسيم، مس و منيزيم بهبود عملكرد قلبي-عروقي، پوست، مو و ناخن‌ها و كاهش خطر بيماري‌هايي مانند ديابت، سرطان، بيماري‌هاي قلبي و مغزي كمك مي‌كنند.

عدس خوراكي به صورت خشك و ترش خريداري مي‌شود. در صورتي كه قصد استفاده از آن به عنوان منبع پروتئيني در غذاها باشد، بهتر است آن را به مدت چند ساعت در آب خيسانده و سپس با آب جوش در ديگ بپزيد. در نهايت، از آن به عنوان تنقلات، سوپ‌ها، سالادها و غذاهاي خوراكي مختلف استفاده مي‌شود.

قيمت عدس ديمي | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت سالم سازان آذر با برند كراليچين در واقع كارخانه اي براي بسته بندي با كيفيت اعلا, سالم , زيبا و با هدف خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بالا بردن سطح كيفي و كمي هرگونه ماده غذايي قابل بسته بندي مثل ادويه جات , خشكبار , حبوبات, قندوشكر و ... مي باشد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد. در اين مطلب به موضوعات متنوع قيمت عدس محلي در بازار-قيمت نخود-عدس ديم چيست-زمان كاشت عدس بهاره-فصل كاشت عدس در ايران-سود كاشت عدس خواهيم پرداخت . ما كليه محصولات خود را از جمله انواع قيمت عدس ديمي را باضمانت كيفيت برتر كالا در اختيار خريداران و مشتريان عزيز قرار مي دهيم و همچنين آماده همكاري با نهادها و ارگان هاي دولتي خصوصي و نيمه خصوصي مي باشيم.
قيمت عدس ديمي | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين همچنين افتخار خود مي داند كه در ارائه و فروش انواع قيمت عدس ديمي در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت عدس محلي در بازار-قيمت نخود-عدس ديم چيست-زمان كاشت عدس بهاره-فصل كاشت عدس در ايران-سود كاشت عدس با ما همراه باشيد. شما هموطنان عزيز مي توانيد با خيال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از قيمت عدس ديمي را در شركت عظيم سالم سازان اذر بررسي و انتخاب نماييد و ما نيز به شما خريداران محترم تضمين بالاترين كيفيت محصولات موجود در بازار را خواهيم داد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد.

قيمت عدس ديمي | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي توليد شده توسط شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين مي باشد. محصولات عمده و مهم اين كارخانه عبارتنداز خشكبار - ادويه جات- پودريجات - حبوبات - غلات -قندوشكر - چاي و قيمت عدس ديمي و قيمت عدس محلي در بازار-قيمت نخود-عدس ديم چيست-زمان كاشت عدس بهاره-فصل كاشت عدس در ايران-سود كاشت عدس كه به همراه محصول جديد به نام پول بيبر (pulbiber) مي باشد، توليد پول بيبر (pulbiber) در ابتدا به طور خاص در انحصار كشور تركيه بود. ما مفتخريم توانسته اييم پول بيبر (pulbiber) را با مدرنترين دستگاه هاي روز دنيا در داخل ايران توليد نماييم.

 

قيمت عدس ديمي | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

عدس، مَرجو يا مَرجُمَك نام علمي (Lens culinaris) يكي از مهمترين محصولات كشاورزي از قديم تا به امروز بوده است و اندازه دانه هاي آن به مرور زمان درشت تر شده است و گونه هاي متفاوت با رنگ هاي متفاوت از آن به وجود آمده است.
گياه شناسي عدس
عدس گياهي است از تيره پروانه واران و يك ساله مي باشد. برگ هاي آن داراي ۱۴ تا ۱۰ برگچه دراز كركدار است. گل هايش سفيد و از لكه هاي بنفش برخوردار است. ميوه اش حاوي دو دانه و نيامك بوده و ساقه و برگ هاي عدس به مصرف علوفه حيوانات مي رسد. عدس در اراضي آهكي خوب مي رويد ولي در اراضي رسي چندان عمل نمي آيد.
دانه هاي عدس به شكل عدس هاي محدب الطرفين مي باشند كه مغذي بوده و يكي از مواد خوب غذايي انسان شمرده مي شوند. عدس به حالت وحشي و خودرو در مناطق آسياي غربي، يونان، ايتاليا و در تمام مناطق مديترانه اي كاشته مي شود. در ايران در بيشتر مناطق عمل مي آيد و تكثير آن معمولاً در اوايل بهار صورت مي گيرد.
انواع عدس
عدس دو نوع است، عدس سبز كه ريز و درشت دارد و عدس قرمز كه آن را لپه مي كنند و به نام «دال» معروف است. بهترين نوع عدس آن است كه سفيد، پهن و زودپز باشد و اگر در آب خيس نمايند، سياه نشود. همانطور كه گفته شد عدس هاي درشت تر ابتدا در كشور هاي ايران و تركيه و … به وجود آمده اند. عدس كانادايي پر فروش ترين نوع عدس در ايران است.
عدس كانادايي ساسكن
عدس ساسكن از شناخته ترين عدس هاي كانادايي موجود در بازار ايران است كه فعالان اين حوزه، شناخت بسيار خوبي از اين محصول دارند. عدس ساسكن در درجه بندي هاي مختلف با گريد هاي مختلف عرضه شده و نمونه ريز و درشت آن مورد استفاده قرار مي گيرد. اين عدس شناخته شده ترين عدس كانادايي است، بطوريكه بسياري خريداران عدس تنها به خريد عدس كانادايي ساسكن اشاره مي كنند.
عدس سيمپسون برند ديگري از انواع عدس كانادايي است كه از كيفيت مطلوبي برخوردار است. عرضه اين محصول در بازار ايران مورد پسند عموم فعالان اين حوزه قرار گرفته و استقبال خوبي از اين محصول صورت گرفته است. يكي از انواع عدس كانادايي موجود در بازار ايران كه نمونه هاي ريز و درشت آن در بازار موجود است، عدس با برند ايلتا مي باشد. عدس رونق نيز از عدس هاي كانادايي موجود در بازار ايران است و مي توان گفت كه نام شناخته شده اي در بازار عدس ايران مي باشد. يكي ديگر از عدس هاي كانادايي موجود در بازار ايران كه فروش آن با عدس رونق شباهت دارد، ۷ استار (سون استار) مي باشد. اين محصول نيز نام شناخته شده اي در بازار عدس ايران است.
انواع عدس بر اساس اندازه
عدس ها را بر اساس بزرگي و كوچكي آنها تقسيم بندي مي‌كنند. در حالي كه بيشترين نوع عدس در آمريكا سبز يا قهوه اي هستند عدس ها معمولاً به رنگ هاي نارنجي، قرمز، زرد و يا سياه مي باشند. عدس هاي گرد، بيضي يا قلبي شكل اندازه كوچك دارند، در بعضي مواقع كوچكتر از نوك مداد پاك كن مي‌باشند كه بصورت عمده يا جدا از هم فروخته مي‌شوند. عدس هاي سبز يا قهوه اي بعد از پخت شكل ظاهري آن ها از بين نمي‌روند در حالي كه انواع ديگر نرم يا له مي‌شوند و همچنين طعم آنها با يگديگر كمي‌فرق مي‌كند.
براي تقسيم بندي انواع عدس بهترين راه تقسيم بندي آنها بر اساس رنگ است. عدس را از نظر رنگ مي توان به انواع سبز، قهوه اي، قرمز، زرد و گونه هاي ويژه تقسيم كرد كه هركدام را مي شود به صورت جداگانه مورد بررسي قرار داد زيرا اين عدس ها داري ويژگي هاي خاص و منحصر به خود هستند. عدس سبز را مي توان در سه سايز متفاوت شامل درشت، متوسط، ريز دسته بندي كرد.
عدس سبز درشت
در تجارت بين المللي به آن Laird Type گفته مي شود دانه هايي در اندازه حدودا ۷ تا ۶ ميليمتر دارد و هر ۱۰۰۰ دانه آن حدودا ۶۲-۶۹ گرم وزن دارند. اگر پوست عدس هاي سبز كنده شود داخل آن به رنگ زرد مي باشد كه در واقع همان عدس زرد است. از اين عدس نسبت به گونه هاي ديگر استقبال بيشتري به عمل مي آيد و طعم آن با توجه به كشوري كه در آن كشت مي شود ممكن است تفاوت هاي زيادي داشته باشد اما به هر حال در مقايسه با بقيه طعم بهتري دارد.
سايز متوسط عدس سبز
كه در تجارت بين المللي به آن Richlea گفته مي شود دانه هايي در اندازه حدودا ۵.۵ تا ۶ ميليمتر دارد و هر ۱۰۰۰ دانه آنحدودا ۵۰-۵۶ گرم وزن دارند. اگر پوست آن كنده شود داخل آن به رنگ زرد مي باشد.
سايز ريز عدس سبز
در تجارت بين المللي به آن Eston گفته مي شود دانه هايي در اندازه حدودا ۴.۵ تا ۵.۵ ميليمتر دارد و هر ۱۰۰۰ دانه آن حدودا ۳۳-۳۷ گرم وزن دارند. اين نوع عدس در اصل يك گونه ايراني است كه حدودا ۱۰ روز زودتر از عدس درشت به دست مي آيد و همچنين ۷ درصد بيشتر از نوع عدس درشت محصول مي دهد. اين نوع عدس اولا به دليل سايز ريز آن و همچنين به اين دليل كه در معرض خطر آفت زدگي بيشتري است (ascochyta blight of lentil) مورد استقبال كمتري قرار مي گيرد. البته در ايران هنوز افراد زيادي از اين عدس براي پخت عدسي و يا حتي عدس پلو استفاده مي كنند.
ارزش غذايي عدس سبز:
در هر ۱۰۰ گرم از عدس سبز خام داراي ارزش غذايي به شرح زير است
كالري: ۳۵۲ كيلوكالري
پروتئين: ۲۴.۶۳ گرم
فيبر: ۱۰.۷ گرم
كربوهيدرات: ۶۳.۳۵
كلسيم: ۳۵ ميلي گرم
آهن: ۶.۵۱ ميلي گرم
منيزيم: ۴۷ ميلي گرم
فسفر: ۲۸۱ ميلي گرم
روي: ۳.۲۷ ميلي گرم
پتاسيم: ۶۷۷ ميلي گرم
عدس زرد
زماني كه پوست عدس سبز كنده مي شود داخل آن زرد رنگ است كه بعد از فرآيند جداسازي پوست به آن عدس، عدس زرد گفته مي شود. مانند عدس قرمز در انواع سوپ و خوراك از آن استفاده مي شود و داراي طعمي شيرين است. در مواردي كه بخواهند سوپ روشن تري داشته باشند از اين عدس به جاي عدس قرمز استفاده مي كنند.
عدس قهوه اي
اين نوع عدس در واقع همان عدس قرمز است زماني كه هنوز پوست آن جدا نشده است اين نوع عدس در ايران به ميزان بسيار كم كشت مي شود. عدس قهوه اي داراي دانه هاي قرمز در درون خود است در تجارت بين المللي به نام Crimso & Robin شناخته مي شود. زمان پخت آن كمتر از ديگر عدس هاست و معمولا آنرا به صورت پوست كنده (عدس قرمز) مورد استفاده قرار مي دهند و هر ۱۰۰۰ دانه آن حدودا ۳۴-۴۲ گرم وزن دارد.
عدس قرمز
همانطور كه اشاره شد عدس قرمز بعد از پوست كندن عدس قهوه اي به دست مي آيد. رنگ آن از نارنجي پررنگ تا كم رنگ متغير است. بعد از پخت ديگر نمي تواند شكل خود را حفظ كند همچنين بعد از پخت نسبت به نوع خام خود مقداري كم رنگ تر مي شود. نسبت به نوع با پوست تلخي كمتري دارد و حتي طعمي شيرين مزه دارد و از آن براي پختن سوپ و … استفاده مي شود. اين نوع عدس به دليل اينكه پوست آن كنده شده است ديگر قابليت جوانه زدن ندارد. در دو نوع كامل و لپه شده موجود است كه تجارت بين المللي به آنها Football و Masoor Dal گفته مي شود از همين رو در ايران به آنها دال عدس قرمز نيز گفته مي شود.
ارزش غذايي عدس قرمز:
در هر ۱۰۰ گرم از عدس قرمز خام داراي ارزش غذايي به شرح زير است
كالري: ۳۵۸ كيلوكالري
پروتئين: ۲۳.۹۱ گرم
فيبر: ۱۰.۸ گرم
كربوهيدرات: ۶۳.۱۰ گرم
كلسيم: ۴۸ ميلي گرم
آهن: ۷.۳۹ ميلي گرم
منيزيم: ۵۹ ميلي گرم
فسفر: ۲۹۴ ميلي گرم
روي: ۳.۶ ميلي گرم
پتاسيم: ۶۶۸ ميلي گرم
عدس سياه يا Beluga
دانه هاي عدس سياه بسيار ريز هستند كه از نظر سايز مي شود آنها را هم سايز عدس ريز (eston) در نظر گرفت. هر دانه عدس سياه حدودا ۵ ميليمتر است. درون آن به شكل كرمي كم رنگ است و اين نوع عدس نام خود را از Beluga caviar بهترين نوع خاويار گرفته است چون از نظر ظاهر شبيه به آن مي باشد بنابراين نام اين نوع عدس در انگليسي beluga lentil است.
عدس هاي سياه در مناطق آب و هوايي خنك و خشك كشت مي شود و در مناطقي از ايران مثل بهاباد و آسفيچ يزد كشت مي شود البته كشت آن به ميزاني نيست كه اين نوع عدس به راحتي قابل دسترس باشد. عدس سياه برخلاف پوست نازكي كه دارد بعد از پخت شكل خود را كاملا حفظ ميكند و داراي طعمي ملايم است و براي پخت آن به زماني در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه نياز است. قبل از پخت رنگي براق و تيره دارند كه بعد از پخت رنگ آن مقداري به سبز پررنگ تمايل پيدا مي كنند.
ارزش غذايي عدس سياه:
عدس سياه داراي پروتئين و كالري فوق العاده اي است حتي بيشتر از گوشت قرمز پروتئين و كالري دارد.ميزان پروتئين آن در هر ۱۰۰ گرم ۲۵.۷ گرم و ميزان كالري آن ۲۸۶ يعني ۲ برابر گوشت قرمز است. به دليل اينكه رنگ متفاوتي نسبت به ساير عدس ها مخصوصا عدس قرمز دارد براي تزئين بشقاب هاي غذا از اين نوع عدس كه متضاد رنگ قرمز به حساب مي آيد استفاده مي كنند البته در سوپ و … هم از اين نوع عدس استفاده مي شود. در مقايسه با ساير عدس ها اين نوع عدس بسيار گران تر است و در جنوب آسيا بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد.
گونه هاي ويژه عدس ها
گونه هاي از عدس ها هستند كه فقط در بعضي از مناطق خاص كشت مي شوند و داراي مشتري هاي خاص خود هستند در ادامه به چند نمونه از مشهورترين آنها اشاره مي كنيم.
عدس فرانسوي يا du Puy:
اين نوع عدس تقريبا با نوع متوسط عدس سبز هم سايز است و در منطقه puy كه در مركز فرانسه است رشد ميكند. چون خاك اين منطقه پوشيده از گدازه هاي آتشفشان است، عدسي كه در اين منطقه رشد مي كند داراي طعمي تند و تيز تر نسبت به مناطق است. آنها بعد از پخت شكل خود را حفظ مي كنند و اين مهمترين ويژگي آن است كه آنرا به گزينه مناسبي براي تهيه انواع سالاد و سوپ هاي سبك تبديل كرده است. يكي ديگر از ويژگي اصلي اين نوع عدس در طعم آن است كه آنرا به earthy taste تشبيه مي كنند. بيان طعم در نوشته كار آساني نيست ولي براي درك آن تصور كنيد زمين نم زده از باران را كه چه بويي دارد اين نوع عدس هم بوي تازگي زمين بعد از نم باران را دارد!
عدس آبي Le Puy:
عدس آبي در ايتاليا و فرانسه رشد پيدا مي كند. آنها قبل از پخت به سورت كردن و خيس كردن نيازي ندارند و بسيار سريع پخته مي شوند. معمولا زمان كاشت آن در بهار است و چند هفته قبل از ديگر حبوبات كاشته مي شوند.
قيمت عدس ديمي | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - در اين مقاله در مورد موضوعات قيمت عدس محلي در بازار-قيمت نخود-عدس ديم چيست-زمان كاشت عدس بهاره-فصل كاشت عدس در ايران-سود كاشت عدس مختصر صحبت كرديم. در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت عظيم سالم سازان اذر با برند كراليچين تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم محصولات خود را با كيفيتي برتر در ايران طراحي و توليد نموده و بدون واسطه تقديم مشتريان نماييم. ما مقتدرانه مدعي هستيم تمام قوانين استاندارد هاي ايران و بين المللي را رعايت كرده و سعي داريم در آينده اي نزديك با گسترش بسته بندي انواع بيشتري از مواد غذايي و استفاده از تجهيزات و ماشين الات متنوع تر و بروزتر اروپايي , به درخواست هاي بازار ايران و حتي خارج ايران جامعه عمل بپوشانيم .شما عزيزان مي توانيد با ما با شماره تماس هاي 02166343279 – 09909070811 و دفتر مركزي : 66343279 -021 در ارتباط باشيد.

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 64 بازدید دیروز 344 بازدید کل 592359

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .